Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
TERMÉKKATEGÓRIÁK

Kerékpár lánctányér

Rendezés:

A hajtásnál karbantartástól függően 1000-3000 km között szükséges az alkatrészeket cserélni. Érdemes egy láncnyúlás mérőt használni és párszáz kilóméterenként ellenőrizni a lánc nyúlását. Hogyha időben cseréljük a láncot, akkor nincs szükség lánccal együtt cserélni a hátsó lánckeréksor kazettát, illetve ha szükséges az első lánckereket, ami együtt sokkal költségesebb javítás.

A csapágyazás már monoblokkal vagy integrált csapágyazással történik. Ezek hosszabb élettartamúak és nagyobb oldalirányú terhelést is elbírnak. Különböző méretben kaphatók. Kerékpártisztításnál magasnyomású mosóval ezt a részt kerüld el, mert kimoshatod belőle a kenőzsírt.

Maga a hajtómű minden kerékpárnál más. Különböző felhasználási területek vannak és típuson belül is változik a lánckerék száma, mérete, fogazatszáma, felfogatása. Minél merevebb egy hajtómű annál jobb.

Pedálválasztásnál a felhasználási területet vedd figyelembe és az igénybevételt. Ehhez mérten válaszd ki melyik illik a bringádhoz. MTB pedál, trekking pedál, platform pedál, fémkeretes pedál, országúti pedál, SPD patent pedál, vagy műanyag pedál közül választhatsz.

Lánckeréksor kazetta vagy racsni a hajtás másik fő eleme. Az élettartamot itt úgy tudod megnövelni, hogy ne csak a kónusz közeli lánckereket használd, hanem lehetőleg teljes terjedelmében használd ki a sort. Sebességszámtól függetlenül tudsz választani különböző fogazatszámmal lánckeréksort. Ezt érdemes felhasználáshoz igazítani vásárlás előtt. A hajtás összes alkatrészénél ügyelj a kenésre.  

A hajtás az egyik legfontosabb része kerékpárunknak. Kezdve az erőtől, amit a pedálra helyezünk a hajtókarokon át a hajtóműrecsapágyazásraláncra, míg végül a hátsókerékagy a kereket megmozdítja. Ezért nem mindegy, hogy kerékpáros cipőben az erőnk egyből a pedálra hat e vagy még mozog a lábunk a cipőben illetve a cipőtalpa nyeklik- nyaklik. A hajtókarunk mennyire merev és adja át teljesen az erőnket a hajtóműnek, amit kiállva a nyeregből igencsak megdolgoztatunk oldalirányba. Csak ennél a három pontnál az anyaggyengeség 100 kilométeren szerinted mennyit számít?

Tehát az erőátvitel nagyon sokat számít. Az egész hajtáslánc tehát a pedál, hajtómű, középcsapágy, első lánckerék, lánc, hátsó lánckerék illetve olyan alkatrész, mint a láncfeszítő egy egységet képez.

Ezektől a gyártóktól találsz nálunk hajtóművet: