Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
TERMÉKKATEGÓRIÁK

Üzletszabályzat

Üzletszabályzat / Adatvédelmi nyilatkozat / Szerződési feltételek (ÁSZF) / Garancia, jótállás

Adatvédelmi nyilatkozat

Az Ön által megadott adatokat  a Dynamic Sport 2002 Kft. kizárólag a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása, illetve hírlevél küldése céljából tárolja. Adatait harmadik fél részére nem adjuk át, kivéve, ha az a szerződés teljesítése érdekében alvállalkozónkként működik közre, pl. futárszolgálat, aki a Dynamic Sport 2002 Kft -től kapott adatokat semmilyen formában nem jogosult felhasználni, tárolni, illetve harmadik fél részére továbbadni. Adatai kezelésekor a Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII törvénynek megfelelően járunk el.

Az információk tulajdonjoga 

Kijelentjük, hogy a Dynamic Sport 2002 Kft. birtokolja az oldalainkon látható információkat. A www.dynamic-sport.hu oldalainak tartalmát és a kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik. Tilos továbbá a tőlünk származó információk, cikkek árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése. A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük.
Aki a webáruházunkba regisztrálja magát, az adatvédelmi nyilatkozatunkat elfogadottnak tekinti, azzal egyetért.

A szolgáltató neve: Dynamic Sport 2002 Kft

Székhely: 2112 Veresegyház Erkel Ferenc tér 1

Telefon: +36/30 333 7073

E-mail: rendeles.dynamic@gmail.com

Internet: www.dynamic-sport.hu

A céget bejegyző hatóság: Fővárosi Cégbíróság

Cégjegyzékszám: 13-09-091775

Adószám: 12872675-2-13

Kamara: PMKIK. Nyilvántartási szám: PE12872675

Tárhely szolgáltató: www.shoprenter.hu +36/1-234-5012

A tárhely-szolgáltató címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304.
A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@shoprenter.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala: www.shoprenter.hu

A weboldalon történő regisztráció során megadott adatszolgáltatás önkéntes.

A webáruház használata során az Üzemeltető részére rendelkezésre bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem  adja ki harmadik fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben az, az Üzemeltető alvállalkozója. (Pl: Futárszolgáltat, a megrendelés kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre, statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat az Üzemeltető kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezni a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat az Üzemeltető megrendelés teljesítéséhez használja fel.

Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán magadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat az Üzemeltető bizalmasan kezeli, leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított, továbbá kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban az dynamicsport2002@gmail.com e-mail címen. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.  A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja az Üzemeltető általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.

A személyes adatokra vonatkozóan a 2011.évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról előírásait betartva járunk el. A Felhasználó elfogadja továbbá, hogy az Üzemeltető a szolgáltatással kapcsolatos információkat, híreket e-mail üzenetben közölje a Felhasználóval. A személyes adatokat felhasználási céljuk megszűnése esetén, vagy a Felhasználó kérelmére az Üzemeltető törli az adatbázisból.

A termék kiválasztása

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Áruházunkban lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közöl választhat:

 

  • már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni
  • új vásárlóként akar regisztrálni
  • esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni

Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot:

  • Házhozszállítás 
  • MPL csomagautomata
  • MPL csomagpont
  • Magyar Posta
  • Foxpost csomagautomata 

Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania:

  • banki átutalás - (megrendelése leadásakor e-mailben értesítjük, hogy rendelése "Összekészítés alatt"-ba került, amint megérkezik bankszámlánkra az átutalt összeg, rendelését aktíváljuk, és e-mailben minden szükséges további információt közlünk Önnel)
  • utánvét - (készpénzes fizetés házhozszállítás esetén)
  • bankkártyás fizetés
  • SZÉP kártyás fizetés

Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.


Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámot hétfőtől- péntekig 9-17 óráig

Fizetési feltételek
Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás fizetésre, személyes és utánvéttel történő fizetésre. Utóbbi esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.

Szállítás
A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálattal történik. A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a futárszolgálattal. Csomagkövetéstről a futárszolgálat nyújt tájékoztatást.

Szállítási díjak:
Szállítási díjaink az ország területén egységesek. Magyarországon kívüli szállítást jelenleg nem vállalunk.

 

A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A termék visszaküldése
A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.

Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A megkötött szerződést iktatják, utólag hozzáférhető lesz.

Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia
A megrendelő 60 napon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.
A Vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a megrendelt termék rendeltetésszerű használatát már megkezdte. A termékben sérülés keletkezett és a termék csomagolását nem küldi vissza.
A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.

Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!

Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Vevőszolgálat" vagy "Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor.

Adatvédelem

A megadott adatokat a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LIII. törvény előírásait betartva kezeljük, azokat harmadik félnek nem adjuk át, kivéve, ha az adattovábbítás törvényben előírt kötelességünk.

A regisztrációval a Felhasználó engedélyezi, hogy a dynamic-sport.hu a honlap működésével, új termékek bevezetésével kapcsolatos informáló vagy más reklám tartalmú e-mail üzenetet küldjön.

A honlap látogatása során bizonyos tartalmak automatikusan generálódnak a honlapot futtató webszerveren
(pl. a látogató IP címe, a látogatás időpontja, valamint a böngésző és operációs rendszer típusa).
Ezen adatokat kizárólag arra használjuk, hogy a honlap forgalmát figyelemmel kísérjük, és további fejlesztéseink érdekében megismerjük Felhasználóink látogatási szokásait. Ezen adatokat a megjelölt céloktól eltérő célra nem használjuk fel.

 

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

 

Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”)  tartalmazzák  Dynamic Sport 2002 Kft.​ székhely: 2112 Veresegyház Erkel Ferenc tér 1.​, adószám: 12872675-2-13, mint szolgáltató által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

 

Szolgáltató adatai:

Kamara: PMKIK. Nyilvántartási szám: PE12872675 A szolgáltató neve: Dynamic Sport 2002 Kft. A szolgáltató székhelye: 2112 Veresegyház Erkel Ferenc tér 1 A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: rendeles.dynamic@gmail.com Cégjegyzékszáma: 13-09-091775 Adószáma: 12872675-2-13 Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve Fővárosi Cégbíróság  Engedély száma: 1828/2016-BE A szerződés nyelve: magyar. A tárhely-szolgáltató adatai: Tárhely szolgáltató: www.shoprenter.hu +36/1-234-5012 A tárhely-szolgáltató címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304. A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@shoprenter.hu A tárhely-szolgáltató weboldala: www.shoprenter.hu

 

Alapvető rendelkezések 1.1.  ​A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről

 

2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

 

 A szolgáltató webáruház köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a szolgáltatóhoz, illetve az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 2 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól. Elállás joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

1.17.  Az elállási jog gyakorlásának menete: Hiánytalan gyári csomagolásban tudjuk visszavenni a terméket.  Haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszautalja a webáruház az árat. Az áru visszajuttatása a vásárló feladata. Ennek költségét is a vásárló fizeti.   

 

Garancia, jótállás

Termékeinkre 12 hónap garanciát vállalunk. Meghibásodás esetén a garancia levélben található szervizek bármelyikében személyesen vagy telefonon tájékoztatják a teendőkről, illetve elérhetőségeink valamelyikén is tájékoztatást nyújtunk. Lásd még: 151/2003. Korm. rendelet. A PTK-féle jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság szabályai. Panaszkezelés

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Fővárosi Bíróság/Törvényszék illetékességét.

 

TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL

 

A jótállás időtartama:

 

10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

250 000 forint eladási ár felett három év.

 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

 

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

 

szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

elemi kár, természeti csapás okozta.

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó

 

elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

 

 

 

 

 

ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

 

 

 

 

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

 

 

 

 

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

 

 

 

 

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó 

eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

 

 

 

 

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

 

 

 

 

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

 

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

 

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

 

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

 

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

 

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

 

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

Garancia

a) kellékszavatosság 
b) termékszavatosság 
c) jótállás 

 

KERÉKPÁRKERESKEDELMI FOGYASZTÓI KÓDEX 
 
 
 
 
  
   
 
 

 
1. ALAPFOGALMAK 
Fogyasztó 
Az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás.  
 
Gyártó 
A terméknek az Európai Gazdasági Térségben letelepedett üzletszerű előállítója, termelője, helyreállítója vagy felújítója, illetve aki a terméken elhelyezett nevével, védjegyével vagy egyéb megkülönböztető jelzés alkalmazásával önmagát a termék gyártójaként tünteti fel, vagy a gyártónak az Európai Gazdasági Térségben letelepedett meghatalmazott képviselője, ha maga a gyártó nem az Európai Gazdasági Térségben letelepedett; ilyen képviselő hiányában az importáló. 
 
Forgalmazó 
Az a vállalkozás, amely a terméket közvetlenül a fogyasztó részére forgalmazza. 
Hibás teljesítés 
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. 
Hibás teljesítés esetén a fogyasztó rendelkezésére álló minőségvédelmi eszközök a következőek lehetnek: 
a) kellékszavatosság 
b) termékszavatosság 
c) jótállás 
Kellékszavatosság 
A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik. 
   
 
 

 
Az eladó ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának). 
Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából fontos körülmény.) 
Termékszavatosság 
A termékszavatosság azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. 
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. 
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. 
A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy 
 a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;  a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy  a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta. 
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli. 
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben. 
   
 
 

 
Jótállás 
A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.  
A jótállásnak két fajtája van:  
 a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és   a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.  
Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként - jól felfogott piaci érdekből - kerül sor.  
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.  
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. 
Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a rögzített határidő az irányadó. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.  
A jogosult a választott jótállási jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. 
2. JOGOK ÉS KÖTELEZETTSÉGEK A GYAKORLATBAN 
Szavatossági jogok 
A szavatossági jogok fajtái 
Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt ötféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény (ún. elállás), illetve az eladó költségén való – a 
   
 
 

 
vevő, illetve az általa megbízott 3. személy által elvégzett – kijavítás, kijavíttatás. 
Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót. 
Igénye alapján a jogosult választása szerint igényelhet: 
 kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy  az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. 
A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. 
Fontos azonban, hogy jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.  
Hogyan érvényesíthető? 
Minőségi kifogásintézésnél elegendő, ha a fogyasztó 1 olyan dokumentumot be tud mutatni, amellyel az ellenérték megfizetése (vásárlás) igazolható, Egyéb feltételt nem lehet szabni (pl.: doboz), szervizhez nem lehet irányítani. 
Jegyzőkönyvet kell felvenni, s annak másolatát át kell adni. Az elutasítást mindenképpen indokolni szükséges. Ha a helyszínen nem dönthető el a kérdés, akkor is fel kell venni a jegyzőkönyvet és 5 munkanapon belül értesíteni kell a fogyasztót. A megőrzési kötelezettség: 3 év. Ha javításra átvétel: elismervény átadása. 
Letölthető jegyzőkönyv minta: http://www.nfh.hu/node/4375 
  
   
 
 

 
Ki viseli a költségeket? 
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet - tehát a vállalkozást - terhelik. Kivétel az az eset, ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott.  
Milyen határidőn belül reklamálhat a fogyasztó? 
A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. 
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. 
Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. 
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. 
Melyek azok az esetek, amikor az eladót nem terheli szavatossági kötelezettség? 
A mentesülésre két esetben kerülhet sor: 
 ha a hibát a jogosult a szerződéskötés időpontjában ismerte;  ha a hibát a jogosultnak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. 
Fontos, hogy az eladónak csakis a vevő által ismert hiba vonatkozásában nincs kellékszavatossági felelőssége – és csak az ilyen jellegű hibákra mondják jogszerűen az eladók, hogy ezekre nincs szavatosság (és nem lehet emiatt a terméket pl. kicseréltetni). 
A kereskedők gyakran megkísérlik a hibás teljesítésért való felelősséget jogellenesen kizárni azzal a hivatkozással, hogy az akciós vagy leértékelt árura - mint egészre - nem jár szavatosság, illetőleg garancia. A vonatkozó jogi előírások alapján azonban leértékelt (akciós) termékkel kapcsolatban is van helye minőségi kifogásnak a termék azon részére vonatkozóan, amely nem volt hibás, vagy hibás volt, de erről a fogyasztó nem tud(hat)ott. 
 
 
 
   
 
 

 
Jótállás 
Akár kötelező, akár szerződéses jótállásról legyen szó, a szerződés hibátlan teljesítéséért a jótálló felel, és a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. 
A jótállás alapján érvényesíthető jogok attól függnek, hogy a jótállás a felek megállapodásán vagy jogszabály rendelkezésén alapul-e, így: 
 a kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet – de kedvezőbb feltételekkel - érvényesíteni,  ha pedig a jótállás szerződésen alapul, a felek megállapodása szerinti tartalmú jogok illetik meg a jogosultat, azzal, hogy, amennyiben nem rendelkeznek ezekről, úgy szintén a Ptk. szerinti szavatossági jogokat érvényesíthet a jogosult. 
A jótállási idő a tényleges teljesítéssel kezdődik, tartamát az ún. kötelező jótállás esetében az azt rendelő jogszabály, míg szerződéses jótállásnál alapvetően a felek megállapodása határozza meg. 
A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja. Tehát fontos kihangsúlyozni, hogy a jótállási idő nem feltétlenül a vásárlás napján kezdődik. 
Mindezek alapján a jótállás időtartama független a szavatossági jogok érvényesíthetőségére irányadó határidőktől, és azokhoz képest akár rövidebb, de hosszabb is lehet. 
Látni kell azonban, hogy a gyakorlatban a teljesítéstől (vásárlástól) számítottan „párhuzamosan” telik a szavatossági és jótállási határidő, azok sokszor átfedésben vannak. Amennyiben például a fogyasztó vásárol valamit 10.000 Ft feletti értékben, arra a vonatkozó rendelet alapján egy év kötelező jótállás jár, illetve elképzelhető, hogy ugyanerre a forgalmazó 5 év „garanciát” (szerződésben vállalt jótállást) biztosít, továbbá meg kell említeni, hogy a Ptk. alapján – fogyasztói szerződés esetén - két éves határidőn belül érvényesíthetőek a szavatossági jogok. 
 
   
 
 

 
Jótállási jegy átadása kötelező, amelyen kötelező tartalmi elemeket kell feltüntetni és jogszerűen kell tájékoztatni a vevőt. Ezen kötelezettségek mindig a kereskedőt terhelik. 
Letölthető jótállási jegy minta: http://www.nfh.hu/node/4375 
Mit jelent a három munkanapon belüli csereigény? 
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet értelmében a rendelet hatálya alá tartozó termékek esetében ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.) szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Mindezek alapján a fogyasztó az azonnali cserére akkor jogosult, ha a tartós használatra rendelt termék meghibásodása a rendeltetésszerű használatot akadályozza. 
Főbb szabályok: - nem 72 óra, nem 3 nap! - a vásárlás napja nem számítódik bele - munkanap: a hivatalos naptár alapján  - azonnali csere, ha a termék kötelezi jótállásos és három munkanapon belül a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba merül fel.  
 
A három munkanapon belüli csereigény esetén a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut – amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál – előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni, az előzetes vizsgálatot igénylő kijavításra nem ad a jogszabály lehetőséget, ebből értelemszerűen következik a meghibásodott fogyasztási cikk azonnali kicserélésének kötelezettsége a forgalmazó részéről. 
 
Nem tartalmaz semmilyen olyan lehetőséget, miszerint az igény jogosságát a forgalmazó megvizsgálhatja  
 Milyen termékre vonatkozik a három munkanapos cseregarancia? 
A három munkanapon belüli cserekötelezettség csak a tartós használatra rendelt, 10 000 forint feletti vásárlási értékű, a kormányrendelet mellékletében szereplő termékcsoportokra vonatkozik. 
   
 
 

 
Vásárlók könyve 
Az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére, mulasztására vonatkozóan a fogyasztó panaszt tehet.  
 
Jól látható, könnyen hozzáférhető helyen kell kihelyezni 
 
Formai követelmények - méret, oldalszám, folyamatos számozás, - meghatározott adatok feltüntetése, - hitelesítés 
 
A vásárlók könyvébe tett bejegyzés valójában írásbeli panasz, amelyet 30 napon belül  kell írásban megválaszolni.  
 
Ezt bizonyítható módon kell megtenni: postakönyv, tértivevényes levél, visszaigazolást kéri e-mail, stb. Elutasítás esetén indoklás szükséges, illetve meg kell adni a békéltető testület, hatóság megnevezését, ahová a fogyasztó fordulhat 5 évig meg kell őrizni 
 
 
 
 
   
 
 

 
Internetes kereskedelem szabályai 
Meggondolhatja-e magát a fogyasztó és visszaléphet-e a vásárlástól az interneten rendelt termék átvétele után? 
Igen, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet (rendelet) alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illeti meg a fogyasztót.  
Mi az az elállási jog? 
Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján a fogyasztó egyoldalúan visszaléphet és a termék visszaküldése esetén követelheti a kereskedőtől az általa kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére.  
Mely időponttól gyakorolhatja a fogyasztó az elállási jogát? 
Termék megrendelése esetén a termék átvételétől. Lényeges, hogy elállási jogot a szerződés megkötésének napja és a termék megérkezésének napja közötti időszakban is gyakorolhatja a fogyasztó. 
Milyen időtartamon belül gyakorolhatja a fogyasztó az elállási jogát? 
A termék átvételétől számított 14 napon (naptári nap!) belül élhet a fogyasztó az elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének napja nem számít bele. 
Lássunk egy példát: Ha a terméket a futárcég egy csütörtöki napon szállítja ki, a 14 napos elállási határidő a pénteki napon kezdődik. A szombat és vasárnap is naptári nap, ezért az elállási határidőbe a hétvége is beletartozik. 
Elállás esetén a 14 napos időtartamon belül meg is kell érkeznie a visszaküldött terméknek az eladóhoz? 
Elállás esetén köteles a fogyasztó a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül. 
Előfordulhat olyan eset, hogy az elállási határidő meghosszabbodik?   
   
 
 
10 
 
Ha a vállalkozás az elállási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a fogyasztó számára a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap lesz. 
Milyen módon tudja a fogyasztó igazolni a termék átvételének a napját? 
A termék átvételének napját elsősorban a termékhez mellékelt számlán (nyugtán) szereplő teljesítési időpont alapján tudja a fogyasztó igazolni az eladó felé. Előfordulhat, hogy a termék tényleges átvételének napja későbbi, mint a számlán feltüntetett teljesítési időpont, ezért az elállásra rendelkezésre álló 14 napos időtartam akár néhány nappal meg is rövidülhet. 
Kipróbálhatja-e a terméket a fogyasztó az elállási határidő alatt?   
Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhasson arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez.  
Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak kipróbálta, hanem ezen felül is használta, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozik a fogyasztó a vállalkozás felé.  
Milyen formában kell közölnie a fogyasztónak a szerződéstől való elállását az eladóval? 
Elállási szándékot szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben) vagy e-mailben jelzett egyértelmű nyilatkozattal, valamint a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján közölheti a fogyasztó. Amennyiben a vállalkozás a honlapján ezt biztosítja, úgy a honlapon is kifejezésre juttathatja e jog gyakorlására vonatkozó szándékát. Ilyen esetben a vállalkozás köteles tartós adathordozón (pl.: e-mailben) haladéktalanul visszaigazolni a nyilatkozat megérkezését. 
Milyen következményekkel jár a szerződéstől való elállás? 
Elállás esetén az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén (kivéve, ha vállalkozás ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 
   
 
 
11 
 
napon belül visszajuttatni az eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére. Az eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (tehát pl.: a szállítási, csomagolási díjat is) visszatéríteni.   Ha a megrendeléskor nem a vállalkozás által felkínált legolcsóbb szállítási módot választotta a fogyasztó, akkor is csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni a vállalkozás. Természetesen ebből a szempontból nem számít szállítási módnak, ha a vállalkozás üzletében is van mód a termék átvételére ingyen (hiszen ilyenkor nem történik tényleges szállítás!).  
Mi az a visszatartás joga? 
A vállalkozás mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.  
Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor/felmondáskor? 
Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit kötelesek viselni a fogyasztó (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatja fel utánvétellel vagy portóval. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni.  
A fogyasztóvédelemben használatos szerződéstípusok és levelekre vonatkozó minták itt megnézhetőek: 
http://www.feosz.hu/upload/file/belivek_kek.pdf 
  
   
 
 
12 
 
3. A KERÉKPÁROKRA VONATKOZÓ SPECIÁLIS SZABÁLYOK 
 
EN szabványszámok 
City és Trekking kerékpárok   EN 14764 Kerékpárok gyerekeknek    EN 14765 Hegyi kerékpárok, összecsukható   EN 14766 kerékpárok, 20”-24” Verseny kerékpárok    EN 14781 Kerékpárok-Elektromosan vezérelt  prEN 15194 kerékpárok- EPAC kerékpárok 
 
Kerékpárok osztályozása 1. Tricikli (kicsi háromkerekű kerékpár) - A gyermek által mozgásba hozott közvetlen áttételű, az első keréken lévő pedállal hajtott játék, amelyet 36 hónaposnál fiatalabb gyermekek számára készítettek.  2. Szabadonfutós játékkerékpár - Olyan támasztókerekes vagy anélküli, legfeljebb 435 mm legnagyobb ülésmagasságú, kétkerekű jármű, amelyet többnyire a rajta ülő személy izomereje hajt meg elsősorban olyan pedálokkal, amelyek nem merev áttéttel működnek. 3. Fiatal gyermekek számára készült kerékpár - 435 mm és 635 mm közötti ülésmagasságú olyan kétkerekű jármű, amely kizárólag a kerékpáron ülő személy izom munkája által, pedál segítségével hajtott. A gyermekjátékok biztonságáról szóló 38/2011. (X. 5.) NGM rendelet 1. számú melléklet 4. pontja szerint játéknak nem minősülő, az MSZ EN ISO 8098:2014  (2014. 10. 01-ig MSZ EN 14765) számú szabvány hatálya alá tartozó gyermekkerékpár. 4. Futókerékpárok, valamint a gyermekjátékok biztonságáról szóló 38/2011. (X.5.) NGM rendelet 1. számú melléklet 5. pontja szerint játéknak nem minősülő sporteszközként vagy közutakon, közlekedési eszközként szolgáló kerékpárok. 
 
Az 1. és a 2. csoportba tartozó termékek JÁTÉK-nak minősülnek. 
 
Játékkerékpárok: 
Vonatkozó jogszabály: A gyermekjátékok biztonságáról szóló 38/2011. (X. 5.) NGM rendelet Vonatkozó szabvány: MSZ EN 71-1:2011+A3:2014, Gyermekjátékszerek biztonsága. 1. rész: Mechanikai és fizikai tulajdonságok.  
 
Fontos! 
   
 
 
13 
 
- Gyártónak a fenti rendelet szerinti megfelelőség értékelési kötelezettsége van és fel kell tüntetnie a „CE” megfelelőségi jelölést 
 
- Az importőr köteles meggyőződni a megfelelőség értékelés elvégzéséről és a forgalmazó nem forgalmazhat olyan játékot, amelyen nincs feltüntetve a CE megfelelőségi jelölés 
 
  
 
Vonatkozó szabvány (MSZ EN 71-1) szerint: - biztonságot érintő előírások betartása - használatot segítő figyelmeztetések feltüntetése A gyermekjátékok biztonságáról szóló 38/2011. (X. 5.) NGM rendelet szerint: 
 
 a tricikliken és játékkerékpárokon a gyártónak fel kell tüntetnie a biztonságos használatot segítő, alábbi figyelmeztetéseket:  
 
 „Védőfelszereléssel használandó. Közúti forgalomban nem szabad használni.” 
 
 a játékhoz használati utasítást kell mellékelni: – figyelmeztetés a játék óvatos használatára, mivel ügyességet kíván az esések vagy ütközések elkerülése, amelyek a használónak vagy harmadik személynek sérülést okozhatnak,  – ajánlást tartalmaz a védőfelszerelésre vonatkozóan. 
 
A vizsgálatok során a játékkerékpároknál tapasztalt nem megfelelőségek: - A terméken kiálló éles részek, sorja látható - A szabadon álló végződések - amelyek a vezető kezével, lábával, stb. kapcsolatba kerülhetnek - élesek (pl. csővég nincs lezárva) - A szabadonfutós játékkerékpár nem rendelkezik két egymástól független fékberendezéssel (kontrafék + első fékkar vagy két fékkar); - Láncvédő nincs, vagy nem fedi be teljes mértékben a hajtókartól a kis lánckerékig a láncot - A láncvédőn, vagy a közvetlenül pedállal hajtott kerekeken 5 mm-nél nagyobb nyílások vagy furatok vannak (gyermek ujja belefér) - A tricikli stabilitása nem megfelelő: hosszú és keskeny 
   
 
 
14 
 
- A triciklin, illetve a szabadonfutós játékkerékpáron könnyen leváló kis alkatrészek és/vagy díszítőelemek vannak (pl. a szelepsapka nincs rögzítve a szelephez) 
 
A 3. és 4. csoportba tartozó kerékpárok: 
- nincs hatályos külön jogszabály - nincs megfelelőség értékelési kötelezettség („CE” jelölés feltüntetése Pftv. szerint nem megengedett) - típusonként (fiatal gyermekek számára készült kerékpár, túrakerékpár,BMX kerékpár stb.) honosított, harmonizált szabványok 
 
Szabvány szerint: - biztonsággal kapcsolatos követelmények teljesítése - használati útmutató (adott ország nyelvén) 
Használati útmutató 
Mit kell tartalmaznia a használati útmutatónak? - biztonságos használat szempontjából legfontosabb figyelmeztetések - karbantartási utasítások - használat körülményeinek leírása - beállítások - csere-és pótalkatrészek megadása - tisztításról szóló információk 
 
Általános példa a használati útmutatóra: 
 
- Használat körülményei (pl.: milyen típusú terepen használható legjobban), és a helytelen használat során előforduló veszélyekre vonatkozó figyelmeztetések; - Kerékpározás előkészületeinek leírása: nyeregmagasság beállítása,  fékek működése, használata; - Figyelmeztetés: a szülőnek/gondozónak kell biztosítania, hogy a gyermek megfelelően felkészüljön a gyermekbicikli, beleértve a fékrendszer használatára (különösképpen a kontrafékre); - A legkisebb ülési magasság jelölése és annak mérési módja; - Az állítható felfüggesztések állítására vonatkozó előírások; - Kerékpározásra vonatkozó biztonsági figyelmeztetések (bukósisak használata, fékek, gumik, kormány, abroncs rendszeres ellenőrzése, vizes úton javasolt az óvatos vezetés, mert megnő a féktávolság); 
   
 
 
15 
 
- A maximálisan megengedett össztömeg (kerékpár+vezető+csomag); - A vezető figyelmének felhívása a nemzeti közlekedési szabályok betartására (pl.: világítás, fényvisszaverő használata); - A rögzítő elemek (amelyek a kormányt, kormányrudat, nyerget, nyeregtartó pillért, és a kerekeket rögzítik) előírt nyomatékértéke; - Egyéb illeszthető felszerelések, a stabilizáló kerék felhelyezésének és leszerelésének leírása, használatával járó veszélyekre való figyelmeztetés; - A még nem felszerelt tartozékok részeinek helyes felszerelési módja; - Kenési tanácsok (hol, milyen időközönként, és mivel kell kenni); - Korrekt láncfeszesség megadása, valamint a lánc vagy egyéb meghajtó mechanizmusok felszerelésének módja; - Fogaskerék helyes beállítása és annak működése; - A fékek összeszerelése, a súrlódó részek helyettesítésére vonatkozó előírások; - Általános karbantartási előírások; - Annak fontossága, hogy miért használjunk a biztonságilag kritikus részekre mindig eredeti alkatrészeket; - Megfelelő pótalkatrészek megadása (pl.: gumi, csövek, fékek súrlódó komponensei); - Tartozékok – azoknál, amiket opcionálisan választhatunk a kerékpárra – a leírásnak ki kell terjednie az összeszerelésre, a kötelező karbantartásra, és - ha van - bármely pótalkatrészre (pl.: izzó). 
Néhány példa a használati útmutató egyes elemeire: 
 
Nyeregmagasság beállítása 
A nyeregcső és a nyereg rögzítése: ellenőrizze, hogy az összeszerelés szilárd legyen, és a nyeregcső is szilárdan legyen rögzítve a vázhoz, a csövön látható minimális beillesztés megtartásával. Figyeljen a minimálisan beillesztendő részre! Az Ön biztonsága érdekében a nyerget nem szabad a nyeregcsövön látható jelzés fölé emelni: minimális beillesztés. 
  
   
 
 
16 
 
Fékek működése, használata 
Minden használat előtt ellenőrizze a fékek megfelelő működését: - A teljesen behúzott fékkarnak nem szabad a kormányhoz érnie. - A fékkábelek és bowdenek ne legyenek sérültek. - A kábel állításakor alkalmazandó szorítónyomaték 5 és 7 Nm között legyen. (a kábel megszorítása a fékkengyelnél). Figyelmeztetés: - Az abroncsokra és a fékbetétekre soha ne kerüljön kenő- vagy egyéb zsíros anyag. Ha szükséges, portalanítóval tisztítsa meg. - Oldószer használata tilos (rongálhatja a jelzéseket és a festést). 
 
 
 
 
Kerékpározásra vonatkozó biztonsági figyelmeztetések 
- Mindig végezzen teljes ellenőrzést indulás előtt. - Kerékpározás közben mindig viseljen sisakot, így eséskor megóvhatja a fejét. - Kerékpározás közben mindkét kézzel fogni kell a kormányt. - A kerekek gyakran magukra vonják a kisgyermekek figyelmét, és komoly veszélyt jelentenek az ujjakra. Ha a gyermek bedugja az ujját a küllők, vagy a lánc és lánckerék közé, becsípheti az ujját és/vagy meg is sérülhet. - Gyermekkerékpárok esetén a felelős felnőtteknek meg kell győződniük arról, hogy a gyermek ura tud maradni a kerékpárnak, és főleg tisztában van a fékek működtetésével. 
 
A maximálisan megengedett össztömeg 
Ezeket a kerékpárokat és különösen fékrendszerüket maximum 45 kg súlyra tervezték. Például, ha a kerékpár és kiegészítői 10 kg súlyúak, 1 kg csomaggal a felhasználó maximális súlya 45 - 10 - 1 = 34 kg. 
 
  
   
 
 
17 
 
Egyéb, a kerékpárok jelölésére vonatkozó előírások: 
Típustól függetlenül minden kerékpáron fel kell tüntetni: – azonosító jelölés (típus-, tétel-, modell- vagy sorozatszám) - Márkanév önmagában nem elegendő! - gyártó neve (kereskedelmi név vagy bejegyzett kereskedelmi védjegy) és székhelye (elérhetőség) - importőr neve (kereskedelmi név vagy bejegyzett kereskedelmi védjegy) és székhelye (elérhetőség) 
 
A gyermekkerékpárok vizsgálatánál tapasztalt nem megfelelőségek: 
- Fékek - a hajtókar hajtó és fékező pozíciói közötti, a megengedettnél nagyobb szögeltérés - Kormánymarkolat – végének előírtnál kisebb átmérője - Nyereg és ülésrúd -  Nyereg statikus szilárdsága – az ülőfelület lehúzható a vázról - Láncvédő – nem teljesen takarja a lánc külső élét - Éles élek – fém alkatrészeknél (pl. csengőt rögzítő bilincs) - Támasztókerekek (méretek, függőleges terhelés) - túl közel helyezkednek el a váz függőleges síkjához, illetve függőleges terhelés hatására deformálódnak 
 
 
Legfontosabb jogszabályok - Az Európai Parlament és a Tanács a termékek az Európai Parlament és a Tanács a termékek forgalmazásáról szóló 765/2008/EK rendelete  - A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény - A termékek piacfelügyeletéről szóló 2012. évi LXXXVIII. törvény - A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény - A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet - A piacfelügyeleti tevékenység részletes szabályairól szóló 6/2013. (I. 18.) Korm. rendelet - Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet - A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárás szabályairól szóló 2014/19. (IV. 29. ) NGM rendelet.

 

Termékeinkre 12 hónap garanciát vállalunk. Meghibásodás esetén a garancia levélben található szervizben személyesen vagy telefonon tájékoztatják a teendőkről, illetve elérhetőségeink valamelyikén is tájékoztatást nyújtunk. Lásd még: 151/2003. Korm. rendelet. A PTK-féle jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság szabályai. Panaszkezelés

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Fővárosi Bíróság/Törvényszék illetékességét.